Kaj je jadrnica SEASCAPE18

Kaj je jadrnica SEASCAPE18

Kaj je jadrnica SEASCAPE 18?

V Jadranu in Srednji Evropi že dolgo manjka zabaven, poceni in nezahteven razred jadrnice, s katero bi lastniki poleg pravih one-design regat uživali tudi v dnevnem jadranju z družino ali prijatelji, najdrznejši pa bi se z njo lahko podali tudi na krajša križarjenja med otoki ali po jezerih. Razvoj znanja na področju navtičnega dizajna in materialov so danes omogočili nastanek nove generacije jadrnic, katere del je tudi Seascape18, ki omogočajo v eni jadrnici združiti zgoraj naštete cilje.

Jadrnica

Seascape 18. Gre za 5,55 metra dolgo jadrnico kategorije C, kar pomeni, da je konstruirana za jadranje v vetrovih celo nad šest boforji in valovih, višjih od dveh metrov. Široka je 2,37 metra (vozite jo lahko po cesti brez spremstva in na navadni prikolici), višina jambora nad palubo je 7,4 metra, ima 120-kilogramsko uvlečno (s pomočjo vitla) kobilico, skupna teža opremljenega plovila je 470 kilogramov. Ugrez z uvlečeno kobilico je vsega 160 milimetrov, s spuščeno kobilico pa 1500 milimetrov. Na plovilo se lahko vkrcajo štiri osebe, maksimalna obtežitev posadke in prtljage pa je 345 kilogramov. Glavno jadro, opremljeno z letvicami, ima površino 14,5 kvadratnega metra, flok 8,5, genaker pa kar 32 kvadratnih metrov. Ima dvojno krmilo, krmni del pa je izjemno velik in prostoren. Dolg je 2500 milimetrov, v sprednjem delu je širok 1400, zadaj pa 1800 milimetrov. Odličen prostor za jadranje in več kot udoben za postanke. Spredaj je manjša kabina, ki je dolga tri metre, omogoča shranjevanje opreme, ima pa tudi dvojno posteljo, ki omogoča dokaj udobno spanje za dve osebi (višina okoli meter). Seveda to ni jadrnica udobja, nima kuhinje, kopalnice in spalnice, ampak je namenjena jadranju. Za popotnike po morju, ki ne stavijo na marine in popivanje na jadrnicah, ampak želijo jadralno popotništvo, je več kot naročena in idealna.

Sestavljanje in splovitev jadrnice sta povsem preprosti. Pri prvi namestitvi vseh vrvi priporočam sodelovanje strokovnjaka, potem pa je vse gladko. Bistvo je namreč to, da ob podiranju snamete samo glavno jadro in flok ter seveda genaker, vse vrvi in pletenice pa ostanejo na jadrnici. Dvig jambora je preprost, vse skupaj (od prispetja na obalo do splovitve) pa dva človeka naredita v dobri uri. Jadrnico na prikolici, ki nima naletne zavore (ker jadrnica ni težka, je ne potrebuje, poleg tega pa to omogoča, da celo prikolico potisnete v vodo), spravite v vodo tako, da imate prikolico privezano na vrvi. Odpnete plovilo, izvlečete prikolico, namestite jadra in poti so odprte. Enako velja za izvlačenje. Prikolico potisnete v vodo in nanjo zapeljete plovilo ter potem prikolico, ki ste jo z vrvjo pripeli na avtomobil, potegnete iz vode.

Jadrnico lahko opremite tudi z zunajkrmnim motorjem, ki se ga namesti na poseben nosilec na krmi. S štiritaktnim motorjem 4 KS z notranjim tankom se doseže potovalno hitrost 5,6 vozla, poraba na miljo pa je vsega 2 decilitra goriva, kar je minimalno.

Jadranje

In zdaj jadranje. Za vsestranske izdelke nekako velja, da so za vse kolikor toliko uporabni, kaj več pa ne. Pri seascapu 18 pa je ravno nasprotno. Za vse je optimalen. Začnimo z osnovnim rekreativnim jadranjem. Plovilo zaradi kobilice kompenzira vse napake posadke v vetrovih do 4 boforje in jadranje je sproščeno. Je pa res, da ima posadka ves čas veliko dela, tako s krmarjenjem kot z napenjanjem glavnega jadra ter seveda floka, in vam na njej ne bo nikoli dolgčas. Obrati proti vetru in z vetrom so lahko nagli, zaradi velikih jader je hitrost plovbe z vetrom dokaj hitra, uspešno pa reže valove tudi proti vetru. V različno močnih vetrovih (do dobrih 4 boforje) se z glavnim jadrom in flokom doseže maksimalno hitrost 7,5 vozla. Pri močnejšem vetru je treba nagib plovila uravnavati s prenosom teže (posadke) na privetrno stran, se pa jadrnica dokaj močno nagne, tako da je to adrenalinsko doživetje in atraktivno jadranje, tudi če ga gledate od daleč.

V močnih vetrovih je zgodba povsem drugačna in potrebujete bolj uigrano posadko. Če pa odprete še genaker, lahko izkušena posadka doseže celo hitrost nad 16 vozlov, plovilo pa začne glisirati pri približno osem vozlih. Maksimalna hitrost plovila, ki so jo dosegli med preizkušanjem, je presegla 20 vozlov.

Vir: www.dnevnik.si/1042373575

 

 

Leave a reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja